کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

قشنگترین مکان‌های دیدنی‌ ایران

  • جنگل ناهارخوران در شهر گرگان

این جنگل یکی از نقاط گردشگری ایران و استان گلستان به شمار می رود که دارای شهرتی ملی است به طوری که بسیاری از مردم با نام گرگان، ناهارخوران را در ذهن تداعی می کنند.  

  • روستای کنگ در مشهد

روستای کوهستانی کنگ در دامنه جنوبی رشته کوههای بینالود با آب و هوایی کوهستانی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا واقع شده است. کنگ یکی از روستاهای زیبا و ییلاقی دهستان شاندیز است که چشم انداز ارتفاعات، باغهای سرسبز و حاشیه رودخانه به ویژه در فصول بهار، تابستان و پاییز بسیار جالب توجه و تماشایی است.

  • روستای زیبای طبس

این روستا در ۲۰ کیلومتری شهر سبزوار واقع شده و بخاطر آب و هوای بینظیر و مردمان خونگرمش و مناطق تفریحی مورد توجه همگان برای گذران اوقات فراغت وتعطیلی بوده است.

  • دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین آبگیر دایمی آسیای غربی است که در شمال غرب فلات ایران قرار گرفته‌است. پارک ملی دریاچه ارومیه پس از مرداب انزلی، از جالب‌ترین و نغزترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران در ایران به‌شمار می‌رود.

  • حافظیه شیراز

آرامگاه شاعر بزرگ خواجه شمس الدین محمد حافظ در شمال شهر شیراز و پایین تر از دروازه قرآن، در خاک مصلی (یکی از قبرستان های معروف شیراز) قرار دارد.

  • لیالستان گیلان

این روستا در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان، دهستان زیبای لیالستان واقع شده‌است و طبیعت بسیار زیبایی برای گردش و تفریح دارد.

 

  • آبشار مارگون فارس

 آبشاری با بلندای 70 متر و عرض 100 متر در دل ارتفاعات منطقه سپیدان، آبشاری که بر زیبایی ‌های طبیعت بکر دره‌ های سرسبز منطقه چون نگینی می ‌درخشد. آبشار زیبای مارگون در جاده سپیدان به یاسوج و در روستای مارگون واقع شده است.

  • خانه مشروطه در تبریز

خانه مشروطه در یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز به نام راسته‌کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته‌است. این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه‌کنانی بوده‌است. این بنا به شماره ۱۱۷۱ در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و در سال ۱۳۶۷ خورشیدی به تملک رسیده‌است.

  • منطقه زیبای عباس آباد مازندران

عباس‌آباد بهشهر از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌هاى تاریخى کشور است به‌ طورى که باستان‌شناسان این مجموعه را اوج شکوفایى باغ سازى در ایران معرفى مى‌‌کنند از این رو چند سالى است که باغ‌هاى عباس‌آباد به نمونه مطالعاتى باغ‌هاى ایرانى بدل شده است. وجود راه هاى دسترسى مناسب و اقامتگاه، آثار باستانى متعلق به دوره صفویه، آب و هواى مطبوع و دل انگیز جنگلى از جمله امتیازاتى است که موجب شده این دریاچه به یکى از مهم‌ترین قطب‌هاى گردشگرى مازندران‌تبدیل شود.

  • معبد آناهیتا در شهر کنگاور کرمانشاه

معبد آناهیتا بزرگترین بنای سنگی ایران است و شیوه ی ساخت معماری آن شامل رواق های سرپوشیده طویل در چهار سوی صحن وسیع مستطیل شکل، تعداد زیادی ستون های تناور و کم ارتفاع در دو سوی رواق ها، فضای کوچک مستطیل شکل در شرق صحن بزرگ است. این بنا در میان بنا های تاریخی و یادمانی کشور منحصر به فرد است.

  • قلعه رودخان در نزدیکی فومن در استان گیلان

قلعه رودخان نام قلعه ای قدیمی است که در نزدیکی شهر فومن در استان گیلان قرار گرفته است. طبیعت زیبای منطقه، نوع معماری، قدمت و ارتفاع قلعه اون رو به یکی از زیباترین مناطق تاریخی-طبیعی ایران تبدیل کرده است. البته برای رسیدن به قلعه باید پیاده روی زیادی انجام دهید.

  • آبشار دوقلو تهران

 آبشاری است در شمال تهران و در مسیر کوهنوردی دربند به توچال در تهران.

 

  • آبشار شلماش استان آذربایجان غربی

این آبشار از مهمترین آبشارهای استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید و مورد توجه گردشگران می‌‌باشد با دره‌‌ای سرسبز و زیبا در کنار جنگل‌‌های پراکنده واقع شده و از شاخه‌‌‌های رودخانه معروف زاب کوچک محسوب می‌‌شود.

  • کوه آتشین رامهرمز

در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه و ماماتین بعد از روستای گنبد لران، کوهی آتشین وجود دارد که از گذشته های دور تا کنون شبانه روز می سوخته است، مردم محلی به این کوه "تشکوه" می گویند.

  • پالنگان روستایی در استان کردستان

این روستا در ۴۷ کیلومتری شمال‌غرب این شهر و در دره تنگیور قرار دارد. این روستا علاوه بر داشتن معماری زیبا، دارای چشمه‌ها، آبشارها و طبیعتی سرشار از زیبایی منحصر به فرد در استان کردستان است و در کنار رودخانه‌ای قرار گرفته که به رودخانه سیروان می پیوندد.

  • ایذه درجنوب غربی ایران

شهر ایذه مرکز شهرستان ایذه در استان خوزستان است. این شهر بسیار کهنسال است و در کنار آن آثار فراوانی از دوره ایلامی سلوکی واشکانی کشف شده است. مجسمه مرد پارتی که در موزه ملی ایران است نیز در جنوب این شهر پیدا شده است. این شهر در قرن 7 هجری تختگاه امیران محلی بختیاری شد و از اینرو به مال امیر تغییر نام داد ولی در سال 1314 دوباره به نام قبلی خود یعنی ایذه خوانده شد.

  • کاخ و باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز به طور مسلم از دوره سلجوقیان و در تمام دوره آل اینجو و آل مظفر و گورکانیان وجود داشته و با توجه به اینکه سیستم فئودالی به طور کامل بر جامعه آن دوره حاکم بوده است. بدون تردید بانیان و صاحبان باغ ارم که باغی ارزشمند بوده، در آن زمان حکام وقت بوده‌اند. ‌احتمال می‌رود اتابک قراچه که از طرف سنجر سلجوقی به حکومت فارس منصوب بوده دستور احداث این باغ را داده باشد.

  • سی و سه پل اصفهان

این پل که در نوع خود شاهکارى بى‏نظیر از آثار دوره سلطنت شاه‏ عباس اول است که به هزینه و نظارت سردار معروف او الله ‏وردى‏خان بنا شده است. این پل در حدود ۳۰۰ متر طول و ۱۴ متر عرض دارد و طویل‏ ترین پل زاینده ‏رود است که در سال ۱۰۰۵ هجرى ساخته شده است. در دوره‌ صفویه‌،مراسم‌ جشن‌ آبریزان‌ یا آبپاشان‌ ارامنه‌ در کنار این‌ پل‌ صورت‌ می‌گرفت. پل‌ مزبور یکی‌ از شاهکارهای‌ معماری‌ و پل‌ سازی‌ ایران‌ و جهان‌ محسوب‌ می‌شود.

  • عالی قاپو اصفهان

عمارت عالی قاپو در اوایل قرن یازدهم هجری و به فرمان شاه‏ عباس اول ساخته شده است. شاهان صفوی، سفیران و شخصیت های عالی‏قدر را در این کاخ به حضور می‏پذیرفته اند. این کاخ دارای 5 طبقه است که هر طبقه تزئینات مخصوص به خود را دارد.

  • کاخ مرمر تهران

کاخ مرمر کاخی سلطنتی است که در سال ۱۳۱۶ به دستور رضا شاه پهلوی در تهران ساخته شد. این کاخ در ابتدا محل سکونت رضاشاه پهلوی و پس از وی محمدرضاشاه پهلوی بود و در سال ۱۳۵۵ به کاخ‌-موزه تبدیل شد.

  • باغ شاهزاده کرمان

این باغ در ۴۲ کیلومتری جنوب شرق کرمان و در جاده ای که از مهان (شهری معروف درقرن دهم میلادی) می گذرد؛ قرار دارد. عمارت واقع شده در این باغ اقامتگاه تابستانی شاهزادگان قاجار بوده است که درحال حاضر بازسازی گردیده و به رستوران مجللی تبدیل شده است.

 

  • رامسر

شهرستان رامسر با زیبایی وصف ناپذیر در انتهای غربی استان مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رویایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی وتفریحی و کوتاهترین فاصله بین کوه و دریا با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

  • پل سفید اهواز

پل سفید یا معلق اهواز ۷۰ سال پیش در روز ۱۵ آبانماه ۱۳۱۵ افتتاح شد. قرارداد ساخت این پل در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۱۳۱۳ از سوی وزارت طرق و شوارع با شرکت سوئدی سونسکانتر برناداکتی پولاکت منعقد شد و شرکت مذکور برای ۲۵ سال این پل را ضمانت کرد. اما اکنون ۷۰ سال است که از این پل استفاده میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد