کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

جهانگردی - استرلیا

استرالیا (Commonwealth of Australia) کشوری توسعه یافته در نیم کره جنوبی زمین است. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور وسیع دنیا و بیش از ۶.۴ برابر بزرگ ‌تر از ایران است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهﻱ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته ‌است

 


جاذبه های گردشگری استرالیا


از جاذبه های گردشگری استرالیا می توان به خانه ی اپرا، بیابان های زیبا، ساحل های زیبا و مناطق زیبای دیگری مثل صخره های مرجانی باعث شده اند تا این کشور به یکی از پردرآمد ترین کشورهای دنیا از لحاظ گردشگری تبدیل شود. گردشگرانی که به این کشور می آیند تقریباً 25 میلیارد دلار برای استرالیا درآمد دارند و این کشور را در رتبه ی هشتم پر درآمدترین کشورها از لحاظ صنعت گردشگری قرار داده اند.


تالار اپرای سیدنی


این بنای چشم نواز توسط یورن اوبرگ اوتزون دانمارکی در سال ۱۹۷۳ طراحی شد. این تالار باشکوه شامل ۵ سالن تئاتر، ۵ سالن تمرین نمایش،‌ دو سالن اصلی، ‌۴ رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. پوسته حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است. این مکان دارای مرکز هنرهای نمایشی ای است که سالن کنسرت آن گنجایش بیش از ۲۵۰۰ نفر را دارد. هزینه ساخت این تالار برابر با ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.



پل هاربور سیدنی


یکی از معروف ترین نماد های شهر که در سال ۱۹۳۲ پس از ۱۶ سال ساخته شد. در زبان محاوره استرالیایی بدلیل طراحی قوسی شکل این پل، به آن چوب لباسی هم گفته می شود. ‌این پل، عریض ترین پل قوسی جهان و دومین پل طویل قوسی جهان است.



باغ وحش ترانگو


بیشتر از ۳۵۰ گونه مختلف از حیوانات در این باغ وحش زندگی میکنند. خوک آبی، یوزپلنگ برفی، کوالا، کانگورو و والابی، فیل، گوریل، زرافه، پلاتی پوس و اکیدنه تنها چند نمونه از حیواناتیست که در این باغ وحش عظیم موجودند. همچنین می توانید با تله کابین در این باغ وحش گشتی بزنید و نمایی از دید پرنده به این مکان را تماشا کنید.



موزه و برج دیدبانی پایلو


این برج نه تنها بهترین نماها از شهر سیدنی را به نمایش می گذارد بلکه شامل نمایشگاه هایی از تاریخچه پل هاربور سیدنی نیز هست.



پل بندرگاه سیدنی


پل بندرگاه سیدنی معروف به پل هاربر یکی از نمادهای اصلی و از شریان های مهم ارتباطی شهر سیدنی در استرالیا است. این پل که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده مرکز شهر سیدنی را با مناطق شمالی این شهر مرتبط می‌کند. پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنی را تشکیل داده‌اند و قطب گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. پل سیدنی از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان است و با ۴۹ متر عرض، پنجمین پل قوسی جهان به حساب می‌آید.


         


صعود از پل سیدنی


پل سیدنی ارتفاعی معادل با ۱۳۴ متر دارد که صعود از آن تجربه ای باورنکردنی می باشد و گردشگران فراوانی را به سمت خود جذب کرده است.


 


دارلینگ هاربور


باراندازی قدیمی که به محلی محبوب برای توریست ها تبدیل شده است. این منطقه مملو از رستوران ها و مغازه ها و جاذبه هایی همچون موزه پاورهاوس، موزه ملی دریانوردی استرالیا، آکواریوم سیدنی، تئاتر آی مکس و باغ چینی دوستی می باشد.


آکواریوم سیدنی


مکانی تفریحی که در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد. این آکواریوم از شرق به بندر مشهور دارلینگ هاربور سیدنی و از شمال به پل پیرمونت منتهی میشود. این مکان دیدنی، شامل ۶۵۰ گونه مختلف جانوری از جمله بیش از ۶۰۰۰ نوع ماهی و دیگر موجودات دریائی می باشد. مهم ترین بخش نمایشی آکواریوم تونل شیشه ای آن است که به گونه ای خاص در زیر آب تعبیه شده و کوسه ها و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدکنندگان عبور می کنند و منظره ای شگفت انگیز را پدید می آورند.



ساحل بوندی


سواحل سیدنی از دیگر مناطق زیبای این شهر بشمار می آیند. معروفترین ساحل سیدنی بوندای بیچ است. بوندای یک کلمه بومی استرالیایی است که معنی آن صدای برخورد آب با تخته سنگ است. در این ساحل کافه های بسیاری قرار دارند و یکشنبه بازار محبوب سیدنی در آن برگزار می شود.


         


گالری هنری نیو ساوت ویلز


این موزه یکی از بهترین موزه های هنری استرالیا با آثاری همچون کلکسیون هنری استرالیا از دوره استعمار تا اواسط قرن بیستم و کلکسیون های زیبای آسیایی می باشد.



برج سیدنی


برج سیدنی بلند ترین ساختمان سیدنی با ارتفاع ۳۵۰ متر می باشد که بازدید کنندگان می توانند از نمای ۳۶۰ درجه و ۲ رستوران گردان بالای این برج لذت ببرند.



باغ های گیاهان سلطنتی


این باغ ها که مساحتی بیشتر از ۳۰ هکتار را میپوشانند در قلب شهر در سال ۱۸۱۶ بنا شدند و قدیمی ترین موسسه علمی استرالیا محسوب میشوند. مرکز حاره ای سیدنی و باغ رز از جمله جاذبه های این باغ می باشند.

 

پارک المپیک سیدنی


مجموعه ای به وسعت ۶۴۰ هکتار واقع در هومبوش بی که علاوه بر رویدادهای ورزشی و مراسم فرهنگی مثل فستیوال سیدنی و نمایش سلطنتی عید پاک و غیره، جهت برگزاری کنسرتها فعالیت های دیگر نیز استفاده می شود. این مجموعه شامل استادیوم ۱۱۰۰۰۰ نفری، سالن بسکتبال و ژیمناستیک با ظرفیت ۱۸۰۰۰ نفر، مراکز کشتی، تنیس، هاکی، تیراندازی، ورزشهای آبی، اسکیت، کوهنوردی، زمینهای گلف و دیگر سالنهای ورزشی، چندین هتل و مرکز اقامتی و ۶ پارک مجزا از جمله بایسنتنیال به وسعت ۴۰ هکتار می باشد. سالانه حدود ۱۸۰۰ رویداد ورزشی و غیر ورزشی در این پارک برگزار می شود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد