کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

کترینگ فراز قشم

سرویس کترینگ هواپیمایی فراز قشم

ایرانگردی - اردبیل


اردبیل یکی از شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی کشور است. این شهر همچنین مرکز شهرستان اردبیل است. اردبیل از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌و دارای ارتفاع زیادی است و از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. این شهر در ۲۱۹ کیلومتری تبریز و ۵۹۱ کیلومتری تهران واقع شده‌است.  

 

یکی از ویژگی های اردبیل، آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه در فصول بهار و تابستان می باشد. اکثر ساکنین این استان را آذری ها تشکیل می دهند که به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می کنند.البته زبانهای تاتی و تالشی نیز بین مردم رواج دارد.در حال حاضر استان اردبیل دارای ۸ شهرک صنعتی، بزرگ ترین کارخانه نساجی و پوشاک کشور، کارخانه سیمان و ذوب آهن است.عسل خالص سبلان یکی از مشهورترین سوغاتی های اردبیل می باشد.

 

جاذبه های گردشگری استان اردبیل

 

کشف تاریخ ۴۰ هزار ساله ی اردبیل

کشفیات اخیر در خصوص تاریخ اردبیل در منطقه مرادلو در اردبیل نشان از کشف تاریخ ۴۰ هزار ساله در اردبیل را به اثبات می‏رساند.محوطه شامل بیش از یکصد تخته سنگ مزین به نقوش صخره‌ای بوده که با بررسی و مطالعه هر یک از آنها زوایای پنهانی از نحوه زندگی و استقرار بشر در این منطقه از کشور نمایان خواهد شد.

یکی از کارشناسان باستان شناسی اردبیل گفت: نقوش خمره‌ای یا همان سنگ نگاره‌ها کهن‌ترین آثار هنری بر جای مانده از بشر هستند که قدمت برخی از آنها به ۴۰هزار سال قبل برمی گردد.


 


دریاچه نئور


این دریاچه در یک دره کوهستانی قرار گرفته و از مراتع ییلاقی عشایر فندقلو جاری است.با ایجاد راه های ارتباطی در اطراف نئور هر ساله تعداد زیادی از مردم جهت ماهیگیری، کوهنوردی، استفاده از مناظر بدیع و بی نظیر، هوای خنک و مطبوع به دریاچه روی می آورند.نئور زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر است و ماهی قزل آلای رنگین کمان آن شهرت جهانی دارد.ماهی های دریاچه هر سال پیش از زمستان صید و جمع آوری می شوند زیرا به علت یخ زدن آب دریاچه، ماهی ها زنده نمی مانند ولی پس از زمستان دوباره ماهی های کوچک پرورشی در نئور رها می شوند.این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی چون گیاهان خشکی زی و آبزی است.

این دریاچه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر است. این دریاچه جزو زیباترین مناطق گردشگری محسوب می شود.


 


روستای ایلانجیق

 در 9 کیلو متری غرب نیر در کنار جاده ارتباطی نیر به سراب قرار گرفته است. این روستا دارای طبیعتی زیبا با باغ های بکر و طبیعی می باشد. رود خانه بالقلو از میان باغ های بهشتی این روستا عبور می نماید همچنین این روستا دارای دو دهنه آبگرم معدنی به نام های حمام دره سی و ایستی سو میباشد که این آبگرم ها از دسته آبهای کلروسدیک و بیکربناته می‌باشند و درجه حرارت آنها به ترتیب ۳۳و ۴۸ می باشند و برای درمان دردهای عصبی و رماتیسم مفید میباشند. این منطقه در تاریخ ۹/۳/۸۸ به عنوان منطقه نمونه گردشگری با درجه استانی، مورد تصویب دولت قرار گرفته است.



آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی


شیخ صفی الدین از اجداد خاندان نیای بزرگ صفویان، فیروزشاه زرین کلاه است که به دین داری و پاکدامنی مشهور بود. زبان مادری شیخ تاتی و اشعار او امروزه به این زبان در دسترس است.بنای آرامگاه او یکی از آثار باستانی مهم کشور به شمار می رود.این بنا در سال ۷۳۵ ه.ق توسط شیخ صدرالدین موسی فرزند شیخ صفی ساخته شده است.آرامگاه شامل مقبره شیخ، گنبد الله الله، آرامگاه شاه اسماعیل اول، عمارت چینی خانه، مسجد جنت سرا، تالار دارالحفاظ، دارالحدیث، صحن اصلی، محوطه شهید گاه، خانقاه یا چله خانه و حیاط باغ است.مقبره شیخ به شکل ۸ گوش منظم می باشد که یک صندوق نفیس چوبی منبت کاری شده بر روی آن قرار دارد.



کوه سبلان


سبلان یا در زبان ترکی آذربایجانی ساوالان در تالشی سفلون نام کوهی مرتفع در شمال غرب ایران در اردبیل است. سبلان سومین قله بلند و یک کوه آتشفشانی غیر فعال است و به خاطر آب گرم های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی معروف آلوارس مورد توجه گردشگران می باشد.کوهستان سبلان سه قله معروف دارد:قله بزرگ آن سلطان و دو قله دیگر آن به هرم و کسری مشهورند.دریاچه کوچکی در آنجا وجود دارد ولی تمام کوه در ایام سال پوشیده از یخ و برف های دائمی است.در کنار جان پناه، سنگی به شکل عقاب به نام قارتال (یعنی عقاب) می باشد، که در طول زمان به نماد سبلان تبدیل شده است.سنگ به شکل عقابی می باشد که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است.


 

دریاچه شورابیل


این دریاچه در مسیر دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد.در قدیم آب این دریاچه بسیار شور بوده ولی امروزه با افزودن آب شیرین از شوری آن کاسته شده بطوریکه نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می شود.شورابیل دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله:قایق رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل های مجهز و زیبا، مجموعه شهربازی، رستوران در وسط دریاچه و امکانات دیگر رفاهی برای تمامی گردشگران و مسافران می باشد.در قدیم زمانی که آب دریاچه شور بوده ساکنین منطقه و کسانی که ناراحتی پوستی و درد مفاصل داشتند از گل دریاچه به بدن خود می مالیدند ولی امروزه به دلیل شیرین بودن آب دیگر خاصیت درمانی خود را تا حدی از دست داده است.در کنار این مجموعه، پروژه عظیم شورا سنتر قرار دارد تا پذیرای مهمانانش باشد.



 

پیکره سنگی بابا داوود عنبران


این پیکره سنگی در روستای عنبران قرار دارد.ارتفاع آن حدود ۲۰ متر می باشد و به شکل انسانی است که به روبرو خیره شده است.این پیکره شبیه مجسمه ابوالهول در مصر می باشد.آب و هوای عنبران بسیار پاک و مطبوع می باشد.این منطقه سحرانگیز، تمدنی دیرپای را در خود پرورش داده زیرا به هر سو بنگریم انگار تاریخ ایران مانند زبان، قبور مردگان پیش از اسلام، روستاهای مخروبه، لباس های محلی و زیارتگاه های قدیمی در این موزه بکر و دست نخورده برای نسل سوم به ودیعه نهاده شده است.پیکره سنگی عنبران جلوه گر سیمای نیم تنه انسانی است غول پیکر که در کنار آن تمساحی عظیم الجثه آرمیده است.در دامنه این بنای حیرت انگیز غار بزرگی وجود دارد که بر اهمیت اکوتوریستی این منطقه می افزاید.صنایع دستی این روستا گلیم، جاجیم و انواع دست بافته های اهالی روستای زیبای عنبران است.


 

بازار قدیمی اردبیل


مجموعه تاریخی بازار اردبیل، در میانه شهر و در خیابان امام خمینی واقع گردیده و به جهت قدمت و دارا بودن معماری سنتی از بازارهای تاریخی ایران به شمار می رود و چون دیگر بازارها مشتمل بر راسته ها، تیمچه ها، سراها، مسجد و گرمابه می باشد.مقدسی و استخری قرن چهارم ه.ق، بازار اردبیل را به شکل صلیبی توصیف می کنند که در میانه آن مسجد قرار دارد.مجموعه کنونی بازار معرف آثاری از دوره صفویه و قاجاریه است و شامل راسته اصلی بازار، راسته پیر عبدالملک، راسته قیصریه، راسته کفاشان، راسته غلامان، راسته زرگران، سراجان، پنبه فروشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران، سرای خشکبار حاجی میرزا، سرای گلشن، سرای وکیل، سرای نو یا زنجیرلو، سرای حاج احمد، سرای حاج شکر، سرای مجیدیه، سرای امام جمعه، سرای دوگچی و تیمچه زنجیرلی است.از دیگر بخش های مهم بازار، چهار سوق یا قیصریه می باشد که بنایی مدور با گنبدی کروی شکل دارد.


 


بقعه شیخ جبراییل کلخوران


شیخ امین الدین جبراییل کلخوران پدر شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی، جد سلاطین صفوی می باشد که بقعه ایشان در روستایی به نام کلخوران است.بقعه شیخ جبراییل به صورت ۸ ضلعی در وسط باغ قرار دارد.گوشه ای از بنا از سنگ های منظم تشکیل شده که بر روی آنها دیوارهای جانبی آرامگاه از آجر ساخته شده است.در نمای بیرونی بنا از تزئینات کاشی بصورت تلفیقی استفاده شده و داخل بقعه نقاشی برجسته روی گچ و کتیبه هایی با خط علیرضا عباسی دیده می شود.گنبد تخریب شده آن در حال بازسازی می باشد.


 

آبشار منطقه ییلاقی سردابه


آبشار در نزدیکی آب گرم معدنی سردابه در دامنه شرقی کوه سبلان قرار دارد.حجم جریان آب آن نسبتاً کم و محدود به خروجی چند چشمه بالا دست می باشد.در کل، حجم جریان آب این آبشار در مواقع بارش و پیوستن جریان های سطحی حوزه آب خیز افزایش می یابد.وجود گونه های متنوع گیاهی، درختی و علفی در پیرامون آبشار زیبایی آن را دو چندان می نماید.نزدیکی آبشار به مجتمع آب گرم سردابه باعث شده به این نام خوانده شود و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه می باشد.

 

 

مجتمع آب درمانی سرعین (سبلان)


سرعین به عنوان بزرگترین آب درمانی خاورمیانه با حوضچه های آب گرمی که از دل زمین می جوشند، مشهورترین منطقه در اردبیل می باشد.چشمه های معروف آن عبارتند از:گاومیش گلی، قهوه سویی، ساری سویی، قره سویی، بش باجیلار، ژنرال سویی، گزلل سویی.این مجتمع دارای دو استخر عمومی زنانه و مردانه، ۴ واحد سونای خشک، ۲ سونای بخار، حوضچه های آب سرد،۱۱۲ دوش آب گرم و سرد، رستوران و سالن انتظار است.از آنیون های موجود در آب می توان به سولفات، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم اشاره کرد.از آب این مجتمع برای درمان بیماری های عمومی، تسکین دردهای عصبی، دردهای مفصلی و رماتیسمی، بیماری های پوستی و بیماری قلبی استفاده می شود.


 

پیست اسکی آلوارس


مجموعه فرهنگی - توریستی و ورزشی "آلوارس" در یکی از زیباترین نقاط استان از لحاظ گردشگری و در دامنه های مرتفع و زیبای سبلان در 12 کیلومتری روستای آلوارس و 24 کیلومتری سرعین قرار گرفته است. پیست اسکی الوارس تا هشت ماه از سال به دلیل وجود برف در منطقه ی یاد شده مورد استفاده قرار می گیرد. این مجتمع در فاز اول دارای جاده ای آسفالت، یک خط اسکی به طول 1400مترجهت آموزش و استفاده علاقمندان، تله سیژ و یک باب ایستگاه کلاس های آموزشی، مهمانسرا، رستوران و غیره است که در صورت تکمیل بزرگترین پیست اسکی کشور مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود.

 

 


کلیسای مریم مقدس


این کلیسا به شکل مستطیل می باشد و از آجر ساده ساخته شده است.درون بنا چهار طاق دارد که بر روی ستون های مربع شکل تعبیه شده اند.طاق نماها جناقی و با نقاشی هایی بر روی گچ تزئین شده اند.محراب کلیسا نقاشیهایی به شکل ترنجهای گوناگون به رنگ سبز روشن و نارنجی دارد.درب ورودی، چوبی و دارای تزئینات هندسی می باشد.در محوطه کلیسا مقبره هایی است که از سنگ های معمولی و رسوبی در ساخت آنها استفاده شده و صلیب هایی در بالای آنها دیده می شود.روی در ورودی با خط ارمنی چنین نگاشته شده است:این خانه حقیقی خداست از طرف آگالوس به مریم مقدس هدیه می شود.

 


 

 

روستای تاریخی بیله درق (ویلا دره)


روستای ییلاقی و با صفای بیله درق از توابع دهستان آبگرم در شمال سرعین قرار دارد.چشمه های آب معدنی در دامنه شمالی دره رو به جنوب واقع شده است.این دهکده ییلاقی با آب و هوای مطبوع و دلپذیر، به سبب برخورداری از درختان تناور و چمنزارهای پر از گل و گیاه و کندوهای عسل که در چمنزارها گسترانیده شده اند جلوه و جذابیت خاصی به این روستای تاریخی بخشیده است.وجود محل های اقامتی، کافه ها و رستوران هایی با تخت ها و میز و صندلی های چیده شده در زیر درختان، بصورت چتری بزرگ و سایبانی طبیعی باعث استقبال گردشگران از روستا می شود.نوع بافت منازل مسکونی به خوبی نمایانگر تاریخی بودن این روستا می باشد.

 

 

جنگل فندقلو مشرف به گردنه حیران


جنگل فندقلو به واسطه قرار گرفتن آن در شمال غربی کشور یکی از جنگل های مناسب برای گذران تعطیلات تابستانی است. این جنگل در 30 کیلومتری شهر اردبیل و در 10 کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته است و به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و نزدیکی آن به گردنه حیران پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردی به شمار می رود. جنگل فندقلو در سرتاسر گستردگی خود از جانب غرب به اراضی مزروعی و با فاصله کوتاهی به روستاهای خانقاه علیا، آرپاتپه، ننه کران، کله سر، کریم کندی، مهدی پستی، دورجین، آلادیزگه، گرم چشمه، نیارق، سوها و حور منتهی می شود. به این ترتیب راه های مختلفی به این جنگل وجود دارد اما راه اصلی رسیدن به آن که آسفالت هم می باشد سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین است.

 

 

حمام تاریخی اوچ دکان


این حمام در اردبیل نسبت به دیگر حمام های قدیمی شهر، از قدمت بیشتری برخوردار است.بر اساس سنگ نبشته طاقنمای حمام، سال ساختش به سال ۱۲۸۵ ه.ق بر می گردد.دهلیز حمام محوطه ای شش ضلعی دارد که با شش طاقچه بین طاق نمای هر طاقچه، گوشواره ای کوچک ساخته شده است.تقسیم بندی شاه نشین حمام چشم گیر است و نسبت به وسعتش نقاشی های گل و برگ ساده، صحنه های تشریفاتی مربوط به خادم ها، گل های شاه عباسی مزین شده است.همین تزئین نقاشی از ویژگی های این حمام قدیمی است که ستایش هر بیننده ای را برمی انگیزد.

 

 موزه تخصصی باستان شناسی


در این موزه که در آبان ماه ۱۳۸۷ در مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به بهره برداری رسیده است، انواع سفالینه های ساده و منقوش، ظروف شیشه ای، چینی های آبی و سفید، ابزار و ادوات مفرغی از دوره های مختلف تاریخی در معرض نمایش گذاشته شده اند.علاوه بر این در کنار این موزه، یک سایت باستانی و تاریخی طراحی شده که بخشی از تاریخ و تمدن اشکانی را نیز معرفی می کند.۵۰۰ اثر این موزه متعلق به خود اردبیل می باشد.چیدمان اشیای موزه بر اساس دوره تاریخی آن انجام شده و در بخشهای مختلف آن نسخ خطی، سکه ها، آثار سفالی و شیشه ای به نمایش درآمده.بیشتر اشیاء موزه، آثار به جای مانده از دوران صفویه می باشد.



موزه مردم شناسی اردبیل


این موزه در محله ظهیرالاسلام شهر اردبیل دایر شده و هم اکنون در این محل، ۳۳ نوع مجسمه با پوشش محلی و آیینی مردم استان اردبیل به نمایش درآمده و همچنین آثار و دست نوشته های مربوط به هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه نیز در این موزه جمع آوری و عرضه شده است. موزه محل مناسبی برای آشنایی با نحوه زندگی، آداب و رسوم، پوشش محلی مردان و زنان، نحوه پخت غذاهای محلی و آیینهای خاص این استان می باشد. ورودی موزه از رختکن آغاز شده و به حوض سنگی هشت ضلعی با چهار بازو ختم می شود و در آن آیین های ویژه استحمام در دوره های گذشته نیز با تعبیه مجسمه هایی به نمایش درآمده است.


 




گردنه حیران


گردنه حیران در مسیر راه ارتباطی آستارا-اردبیلقرارگرفتهاست.مسیررویاییو زیبای گردنه از یک سو مشرف به کوه های پوشیده شده از جنگل و از سوی دیگر مشرف به دره ای زیبا و دیدنی که رود بزرگ ارس از میان آن عبور می کند و تعیین کننده مرز ایرانو آذربایجان می باشد است.تقریباً بیشتر مواقع مه غلیظی گردنه را فرا میگیرد.دره ها وکوهپایه های پوشیده از گلها و گیاهان جنگلی و مرتعی، گاوهایی که در حال چرا هستند، با چشم انداز زیبایی از کندوهای عسل اولین چیزهایی است که به چشم هر بیننده ای می آید و آن را فریفته خود می نماید.ولی بی شک با دیدن این همه زیبایی و جلوه و شکوه انسان حیران می ماند که آیا اینجا قسمتی از دنیا است یا قطعه ای از بهشت.


 

 آبشار گور گور


این آبشار سر چشمه ی آب معدنی بوده و در دامنه ی شمالی کوه سبلان واقع شده است. آبشار با دیگر عناصر زیبا و طبیعی مانند یخچال های دائمی، چشمه های آب معدنی متعدد و چمنزارهای بدیع و زیبا، گردشگران و مشتاقان طبیعت را به سوی خود جذب می کند. آب و هوای این منطقه ییلاقی و مفرح می باشد. برخورد آبشار با سنگ ها و سرازیر شدن آب به ارتفاعات پست منظره ای بسیار زیبا را به وجود آورده که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.




تپه باستانی آناهیتا


این تپه در قسمت غربی شهر سرعین قرار دارد و قدمت آن به اواخر دوره قبل از میلاد می رسد. مردمان آن زمان، بر اساس اعتقادات خود معابد و آتشکده هایی برای خود می ساختند و وجود این معبد هم گواه همین امر است. تپه آناهیتا نشان دهنده اهمیت این منطقه در نزد ادیان مختلف و به خصوص زرتشتی می باشد. در بالای این تپه معبدی نیمه ویران واقع شده که سالیان بسیار محل عبادت و ریاضت موبدان زرتشتی بوده است. همچنین طبق اسناد تاریخی معبد، آسایشگاه تابستانی حکام ساسانی بوده است. در این معبد نشانه هایی از آثار مربوط به دوره های سلجوقی، ایلخانی، قراقویونلوها و آق قویونلوها وجود دارد.

 

 

مجتمع آب گرم بش باجیلار


مجتمع بش باجیلار دارای فضای بزرگ با امکاناتی نظیر، دوش های انفرادی، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن فیزیوتراپی، حوضچه کلر در بخش ورودی به آب گرم، رختکن، کفشداری، سالن نمازخانه، کافی شاپ و رستوران است. همچنین فضای سبز و پارکینگ مجتمع نیز از دیگر امکانات این چشمه ی آب درمانی می باشد. دمای آب ۴۵ درجه سانتی گراد، کمی کدرو بودار است. آنیون های موجود در آب شامل، بیکربنات، سولفات، کاتیون هایی چون، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم دارد. طبق گفته اهالی سرعین، آب این چشمه برای تمدد اعصاب و بیماری های پوستی بسیار مناسب می باشد.


 


 آب گرم گامیش گلی


پر آب ترین چشمه معدنی سرعین از لحاظ آب دهی و وسعت، گامیش گلی می باشد که بر روی دره ای واقع شده است.امکانات گامیش گلی شامل ۱۷ دوش آب گرم و سرد، حوض کلر در قسمت ورودی به محوطه اصلی، سرویس بهداشتی، سالن نمازخانه، غرفه لوازم بهداشتی، کافی شاپ و رستوران است. دمای آب ۴۶ درجه سانتی گراد، بی رنگ و ترش مزه است. آنیون های موجود در آب شامل کربنات، سولفات، بیکربنات و کاتیون هایی چون کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. در خصوص نام گذاری آن به گامیش گلی، طبق گفته سالخوردگان، سالیان قبل پیش از آن که استفاده بهینه از چشمه صورت گیردگاومیش های اهالی سرعین در داخل چشمه می خوابیدند. بدین سبب نام چشمه را به زبان محلی، گامیش گلی نهاده بودند.

 

 آب گرم ژنرال سو


آب گرم ژنرال سویی در قسمت شمال شهر سرعین واقع شده است. مانند سایر چشمه های دیگر خواص آب درمانی دارد. دمای آب ۴۴ درجه سانتی گراد، کمی ترش مزه و بی رنگ می باشد. آنیون های موجود در آب شامل، بیکربنات، سولفات، کلرور و کاتیون هایی چون، سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. این آب به علت داشتن عناصر فوق بیشتر، برای دردهای عضلانی و رفع دردهای روماتیسمی استفاده می شود. آب دهی این چشمه به صورت دائمی و جوشان در جریان است.

 

 آب گرم قره سو


این چشمه آب گرم در کف دره مانندی واقع شده است. آب چشمه دارای جریانی دائمی و متغیر با فصول سال و به صورت جوشان در سطح زمین است. دمای آب ۴۴ درجه سانتی گراد، رنگ آب چشمه تقریبا بی رنگ و مزه ای گس دارد. آنیون های موجود در آب شامل، سولفات، بیکربنات و کاتیون هایی چون، سدیم، پتاسیم و منیزیم است. خاصیت درمانی چشمه قره سویی این است که برای تسکین دردهای روماتیسمی و نیز آرامش دهنده اعصاب و روان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 آب گرم ساری سو


این چشمه آب گرم در مرکز شهر سرعین قرار دارد. جریان آب چشمه به صورت دائمی و متغیر در فصول سال است. دمای آب ۴۷ درجه سانتی گراد، رنگ آب مایل به سبز پسته ای و مزه آن کمی ترش می باشد. آنیون های موجود در آب شامل، بیکربنات، سولفات و کاتیون هایی مانند، سدیم، پتاسیم و منیزیم است. آب این چشمه در ردیف آب های بسیار گرم می باشد. خاصیت درمانی آب چشمه این است که برای دردهای مفصلی و عضلانی اثرات سودمندی دارد.

 

 غار باستانی کهل لر


در سمت غرب سرعین تپه ای طبیعی وجود دارد که در زیر این تپه، غاری با ورودی های متعدد قرار گرفته است. نام این غار، کهل لر می باشد. تعداد زیادی از ورودی های آن مسدود شده و تنها دو ورودی باز می باشد. غار با توجه به شکل ظاهری و موقعیت طبیعی خود، به طرز شگفت انگیزی دور از انظار عمومی در زیر تپه، در دل زمین واقع شده و فضای درونش وسیع و تو در تو می باشد. بر اساس مطالعات تاریخی، احتمال دارد این غار، یک پناهگاه زیرزمینی نظامی و یا محل مسکونی در ادوار پیشین بوده باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد